Aktualności

Informacja dotycząca zmian w Regulaminie świadczenia usług internetowych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące oraz zmian warunków Umowy o świadczenie usług internetowych

2014-06-08 12:00:00

 

Informujemy, że w dniu 8 czerwca 2014 r. weszło w życie Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz.U. 2014, poz. 284), które w całości zastąpiło Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 01 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz.U., Nr 226, poz. 2291).

W związku z w/w zmianą przepisów prawa Spółdzielnia Telekomunikacyjna „WIST” w Łące zmieniła warunki Regulaminu świadczenia usług internetowych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące stanowiącego Załącznik do uchwały Zarządu z dnia 26 października 2006 roku wprowadzoną w życie Uchwałą Zarządu nr 7b/2014 z dnia 30 maja 2014 roku Zarządu Spółdzielni Telekomunikacyjnej „WIST” w Łące w sprawie zmiany Regulaminu świadczenia usług internetowych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące poprzez zmianę treści Rozdziału VI Reklamacje § 11 obowiązującą dla reklamacji złożonych od dnia 8 czerwca 2014 r.

Poniżej przedstawiamy treść zmian Regulaminu świadczenia usług internetowych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące.

W Regulaminie świadczenia usług internetowych przez Spółdzielnię Telekomunikacyjną „WIST” w Łące Rozdział VI Reklamacje otrzymuje brzmienie:

§ 11

  1. Abonent ma prawo do złożenia reklamacji w związku z:
    - niedotrzymaniem z winy Spółdzielni wyznaczonego terminu zawarcia umowy o świadczenie usługi powszechnej lub usługi przyłączenia do sieci w celu zapewnienia korzystania z usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu przez jednostki, o których mowa w art. 81 ust. 5 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne
    - niedotrzymaniem z winy Spółdzielni terminu rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych
    - niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usługi telekomunikacyjnej
    - nieprawidłowym obliczeniem należności z tytułu świadczenia usługi telekomunikacyjnej.
  2. Reklamację wnosi się pisemnie, ustnie - telefonicznie, osobiście do protokołu a także w formie elektronicznej. W przypadku złożenia reklamacji ustnie albo pisemnie, Spółdzielnia niezwłocznie potwierdza jej przyjęcie a w pozostałych przypadkach w terminie 14 dni, od dnia jej złożenia z tym że ten termin nie dotyczy, gdy odpowiedź na reklamacje jest udzielona w terminie 14 dni.
  3. Reklamacja powinna zawierać:
    - imię i nazwisko (nazwę), adres zamieszkania albo siedziby wnoszącego reklamację
    - określenie przedmiotu reklamacji oraz reklamowanego okresu wraz z podaniem okoliczności uzasadniających reklamacje
    - podanie przydzielonego reklamującemu numeru, którego dotyczy reklamacja, numer ewidencyjny nadany reklamującemu przez dostawcę usług albo adres zakończenia sieci
    - datę złożenia wniosku o zawarcie umowy, reklamacji dotyczącego wyznaczonego terminu jej zawarcia
    - datę zawarcia umowy
    - wysokość kwoty odszkodowania lub innych należności gdy reklamujący żąda ich wypłaty
    - numer konta bankowego lub adres właściwy do wypłaty należności albo wniosek o zaliczenie jej na poczet przyszłych płatności
    - podpis reklamującego, gdy reklamacja została wniesiona w formie pisemnej.
  4. W przypadku, gdy reklamacja nie spełnia warunków umożliwiających jej rozstrzygnięcie, Spółdzielnia wzywa reklamującego do jej uzupełnienia, określając termin nie krótszy niż 7 dni z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji spowoduje pozostawienie jej bez rozpoznania.
  5. Reklamacja może być złożona w terminie 12 miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa świadczenia usługi lub od dnia w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana lub od dnia doręczenia faktury, gdy Abonent kwestionuje obliczenie należności. Niedotrzymanie tego terminu skutkuje pozostawieniem jej bez rozpoznania o czym powiadamia się wnoszącego reklamację.
  6. Spółdzielnia zobowiązana jest rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od daty otrzymania.
  7. Spółdzielnia może dokonać potrącenia swoich należności z należnością Abonenta w przypadku posiadania przez niego zaległości wobec Spółdzielni. W przypadku braku zadłużenia kwota nadpłaty może zostać zaliczona na poczet przyszłych płatności albo zwrócona Abonentowi zgodnie z jego życzeniem. 
  8. Odpowiedź na reklamacje powinna zawierać rozstrzygnięcie o uznaniu lub o odmowie uznania reklamacji W przypadku odmowy uznania reklamacji w całości lub w części odpowiedź na reklamacje powinna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne a ponadto pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym. W przypadku, gdy reklamującym jest Konsument także o prawie dochodzenia roszczeń mediacyjnym prowadzonym przez Prezesa UKE na podstawie art. 109 i art. 110 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo Telekomunikacyjne.
  9. W sprawach nieuregulowanych niniejszym postępowaniem stosuje się przepisy Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie usługi telekomunikacyjnej (Dz.U. 2014, poz. 284).

Pouczenie:

Równocześnie informujemy, że Abonentom przysługuje prawo do wypowiedzenia Umowy abonenckiej w związku z brakiem akceptacji zmian Regulaminu, które może być zrealizowane w terminie 1 miesiąca od dnia otrzymania informacji. Z uwagi na to, że wprowadzane zmiany wynikają bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa – w przypadku przedterminowego rozwiązania Umowy abonenckiej powstanie roszczenie Spółdzielni o zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego na warunkach określonych w umowie.

Brak wypowiedzenia umowy w powyższym terminie oznaczać będzie kontynuację świadczenia na rzecz Abonenta usług internetowych według zmienionych warunków.
W dotychczas zawartych umowach o świadczenie usług internetowych w miejsce Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 01 października 2004 roku w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz.U., Nr 226, poz. 2291) wprowadza się Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej (Dz.U. 2014, poz. 284).